Sunday, July 27, 2008

Change of direction in Tango

Bu is oldum olasi tamamen oturmamisti kafama, bugune kadar.
Kadinin disindan giderken nasil yapacagimi biliyordum coktan beri. Kadina side step lead et ama kendin adim alma. Uneven adim ile disina cik, cevresinden genis bir side step al ki back step almasini engelleyesin. Sonra o side step'i aldigin sag ayak uzerinde rear rock step ile yonu degistiriver.

Buradan devam edebiliriz aslinda. En sonunda line of dance'in icinden bir change of direction yapacagiz, amacimiz bu.
Az once rear rock step dedigim sey aslinda 180 derecelik bir sola donus partnerimizle beraber yapilan. Destek ayagimiz onde olucak ve dizlerimiz birlesik. Donusten sonra gene sol destek ayagimiz bu kez line of dance'i gosteriyor. Cok guzel. Hatta hatta kadin da back stepinde ve bizim sol ayagimiz onun arka sol ayagini karsiliyor. Yani uneven'iz. Tam burada basliyor ikinci change of direction'imiz. Dikkat ederseniz bunlar bagimsiz hareketler, herhangi bi sekilde (bir double step ile mesela) bu pozisyona gelebilirdik.

Ondeki sol ayagimizin uzerinde 180 derece donuyoruz ve sag ayagimizla arka adim aliyoruz. Burada bir syncopation var. Valsteki 1-2-3, 1-2-3,...leri dusunursek. Ilk sol ileri adim 1 ise, ikinci sag geri adim 2, ucuncu sol geri ayagin ileri uzatilmasi (henuz agirlik transferi yapilmadan) 3, ve sonunda transferin yapilmasi bir. Yani tum bu hareket baya hizli. Zayif vuruslarda da adim aliyoruz.

Artik sol ayagimiz geride ve sag ayagimiz one dogru gerilmis durumda bir 180 derece daha donuyoruz ki line of dance'e donelim. Sag ayagimiz donusten sonra kadinin ondeki ayagini yakaliyor ama line of dance'in icine dogru aliyoruz adimi ki tekrar bu ikinci change of direction sekuansini yapabilelim. tekrar ve tekrar...

Bu 180 derecelik donuslerin tam 180 yapmaya ozen gosterelim (150-160 olunca bir sure sonra pistin ortasinda buluruz kendimizi) ve lutfen turnlerde once torsomuzla donelim sonra kalcalar ile.

No comments:

Post a Comment