Saturday, September 22, 2007

continued...

Ogleden sonranin ilk dersi Fernanda ve Guillermo ileydi. Bir suru guzel egzersizin yani sira asil numara soyle bisiydi:
- Sola bir side step aliyoruz partnerimizle beraber. Burada sol ayagimizin uzerinde sola dogru bir 70 derece kadarlik bir pivot alip (partnerimizle kontagi kaybetmeyecek kadar) bu sirada kadinin da back step almasini sagliyoruz sol ayagiyla. kadin sag ayagini ileri cekmeden biz sag ayagimizla bir gancho yapiyoruz bacaklari arasindan. bu ganchonun cok hizli kamci gibi olmasi lazim ki dusmeyelim. sonra sag ayagimizla geriye adim alip cikiyoruz. bunun degisik kombinasyonlari var: kadini giros yaparak tasidiktan sonra yapilabilir, vs.

Sonraki ders Caroline & Diego ileydi. Fantastik bir figur becerilmeye calisildi desem yalan olmaz.
- Sola beraber adimla basliyoruz gene. Sonra kadin sol ayagiyla geriye adim alinca ondeki sag ayagininin dis kismina kendi ayagimizi dayayip tasir gibi yapiyoruz ileri dogru (tasir gibi diyorum cunku bir ayagi dis kismindan tasimak ne kadar mumkundur ey ahali). Simdi kadin ondeki sag ayagimizin ustunden adim alacak ama adimdan once colgada yaparmis gibi biraz esnetiyoruz kolumuzu. kadin ondeki sag ayagimizin ustunden adim alinca biz de sol ayagimizla hafif bir adim aliyoruz. bir sonraki adimimiz ile ondeki sag ayagimizla kadinin arka ayagini geriye dogru, yani gerideki sol ayagimizin yanina tasimaz. burada kadinin ayagini kistirmamaya dikkat etmek lazim. sonra gene sol ayagimizla geriye buyukcene bir adim aliyoruz. bu adimi rock step misali almak esas cunku kadin sol ayagiyla gancho yapacak bizim rock step lead'imiz ile. ganchodan sonra kadinla beraber ileri bir adim aliyoruz. biz sol ayagimizla, kadin da az once gancho yaptigi sol ayagiyla. sonra bir double step aliyoruz sag-sol ve bu sirada kadin tek adim almali. sag-sol'un sol kismi kadinin side stepteki destek ayaginin yanina geliyor back sacada yapar gibi. ancak bu bir back sacada degil bir rear rock step. back sacada bu rear rock stepten ciktiktan sonra geliyor. sag ayagimizla ileri adim aliyor, sola saglam pivot alip back sacada ile giriyoruz kadinin back step'ine. bundan sonra kadini giros ile tasiyip line of dance'i bulmak en munasipi.

hepinize kolay gelsin :)

No comments:

Post a Comment