Sunday, September 23, 2007

Vegastan son gun yazilari - 1

Sabah bir vals seansi vardi. Daha cok guzel adim atmaya yaradi yeni hareket ogrenmektense.
- Side step beraber, kadini kaldiriyoruz hafifce ki ayak degistirebilelim farkettirmeden. sonra line of dance'in disina dogru sol ayagimizla bir adim aliyoruz (her zamanki gibi kadinin arkadaki ayagini karsilayacak sekilde) ve zamaninda gato'nun gosterdigi gibi kadina yapismaktansa arada mesafe birakiyoruz. Boylece kadin bizim side stepimizle yonunu degistirip back step aliyor.Burada dansimiz vals oldugundan kadinin kaldirip etrafinda donmek yerine sacada ile giriyoruz. Sonrasi ise hos... kadinla karsi karsiyayiz (kadin cross yapmissa cikmak uzere) ve bizim ilk adimimiz sag ayagimizla olacak cunku sacadaya solla girdik. burda kadini lead ediyoruz geriye dogru adim almasini saglayarak, ama biz adim almiyoruz. onun yerine kadinin bir sonraki adimiyla adim aliyoruz ve salidayi tamamliyoruz.

Arada bir milonga seansi vardi ama surekli side-forward yapmaktan (erkek side iken kadin forward, kadin side iken erkek forward) ve rock step olmayan rock stepler lead etmekten pek bisi anlamadim. Onun yerine Nito'nun son dersinden bahsedelim.
- Salida ile basliyoruz ve kadini cross'a getiriyoruz. Sonra biz sol ayagimizla geri cekilip kadina yon aciyoruz yanimizdan gecmesi icin (hep valsde yaptigimiz gibi). bunu yaparken sag ayagimizi sol ayagimizin onunde cross yapiyoruz ve kadin side alinca biz de sacada ile giriyoruz (gene valste yapiyorduk bunu). Burdan sonrasi ilginc cunku kadin back alirken bacaklarinin arasindan sol ayagimizla bir tekme sallayip geri cekiyoruz ve o sol ayagi sag ayagimizin arkasinda cross yapiyoruz. sonra sagi solun arkasinda, sonra tekrar solu sagin arkasinda cross yapiyoruz. Bu esnada partnerimiz de adimlar aliyor ve onumuzde forward step almak uzere tam. biz o forward step'e sag ayagimizla sacada yapacagiz. Boylece 2 degisik harekete yolu olcak bunun ki onlar da birazda...

No comments:

Post a Comment